Єдина Країна! Единая Страна!
Неділя, 27.05.2018, 11:05
Меню сайту

Фотогалерея

Друзі сайта
. . . . . . . . . .

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Лоточинська Олена Віталіївна, бібліотекар

          Стан інформатизації  бібліотеки

Бібліотека є її структурним підрозділом  училища, основною мета якого -  забезпечення навчально-виховного процесу інформацією. Зміни, що відбуваються в освіті,  змушують педагогів та учнів усе частіше звертатися до самостійної роботи з книгою, періодичними виданнями, довідковою літературою. Одним із головних завдань бібліотеки є виховання в учнів інформаційної культури, уміння користуватися бібліотекою, набуття потреби в систематичному читанні для розвитку творчої думки, пізнавальних інтересів і здібностей, успішного засвоєння факультативних курсів, предметних гуртків тощо. Для вирішення цих завдань у бібліотеці  училища використовуються нові методи роботи, пропонується новий зміст та підходи, складаються нові стосунки,  застосовуються інноваційні технології .

Оскільки бібліотека є обов’язковим структурним підрозділом,  всі стратегічні освітньо-виховні завдання, які належить розв’язувати училища, трансформуються в завдання та діяльність бібліотеки. Стратегія  бібліотеки полягає в тому, щоб організувати й реалізувати комплексний підхід, спрямований на системне розв’язання основних проблем введення, розвитку та використання інформаційних технологій у навчальний процес, найбільш ефективно забезпечувати інформаційні потреби користувачів.Інформаційні технології — один з найважливіших рушіїв еволюції суспільства. У ролі засобів виробництва виступають різні засоби зв’язку, комп’ютерна техніка й відповідне програмне забезпечення. А основною сировиною  і виробом  є  інформація.   Для інтенсифікації процесу обробки інформації недостатньо мати суперсучасну комп’ютерну техніку, важливо володіти ще й інформаційною культурою. Учні  повинні  вільно орієнтуватися в інформаційному просторі, творчо підходити до вирішення певної проблеми.Єдиним шляхом входження України до світового інформаційного простору є запровадження новітніх комп’ютерних технологій, які дають користувачам змогу одержати доступ не лише до інформаційних ресурсів окремої бібліотеки, а й до світових інформаційних ресурсів.   Інформаційна культура — це складова частина загальної та фахової культури сучасної людини. Навчання — це управління пізнавальною діяльністю учнів з метою формування в них знань, умінь та навичок, розвиток особистих якостей

Потрібно максимально використовувати комп’ютерну техніку в навчальному та виховному процесі, а не лише на уроках інформатики. Заохочувати учнів до використання інформаційних технологій у підготовці домашніх  завдань з різних дисциплін.

У теперішній час складається нова національна інформаційна інфраструктура, і бібліотеки є невід’ємним її складником. Бібліотека  ліцею, як соціальний інститут — багатогранне явище. Вона відіграє важливу роль у розвитку цивілізації й посідає особливе місце у сфері освіти.

Незважаючи на існуюче подекуди ставлення, бібліотека — це не місце складання інформації. Головна функція бібліотеки — зробити інформацію доступною. Бібліотека  повинна забезпечувати доступ до інформаційних ресурсів і слугувати інформаційними брамами, відіграючи важливу роль у розвитку інформаційної грамотності та культури своїх користувачів. Це буде досягнуто тільки за умови якісно нового рівня обробки й розповсюдження інформації. Комп’ютерні технології — необхідна умова формування сучасного іміджу бібліотеки ліцею. Наявність у бібліотеці сучасних технологій —   безсумнівне свідоцтво того, що вона виходить на певний рівень інформатизації.

Комп’ютеризована  бібліотека є центром виховання інформаційної культури підростаючого покоління. 

Сьогодні наявність комп’ютера в  бібліотеці — уже навіть не завтрашній, а вчорашній день. У результаті підключення бібліотек  до комп’ютерних мереж в учнів відкривається доступ до практично необмеженої чисельності інформаційних джерел, як традиційних (книг, газет, журналів, довідкових видань), так і нетрадиційних для бібліотек (відеоматеріалів, комп’ютерних програм, баз даних). Вони хочуть  прийти до бібліотеки й отримати те, що їх цікавить, а це можливо тільки за умов упровадження мультимедійних технологій, розвитку мережевої взаємодії бібліотек, підключення до світової системи Інтернет.

Отже, якщо учні добре вивчили комп’ютер на уроках інформатики, ми, бібліотекарі, повинні забезпечити їм можливість прийти до бібліотеки й пересвідчитись, як за допомогою своїх знань вони можуть знайти те, що їм необхідно. Комп’ютер повинен існувати в бібліотеці не як самоціль чи красива іграшка, а як реальний інструмент для найповнішого розкриття фонду й забезпечення інформаційних потреб учнів, викладачів та майстрів виробничого  навчання  при необмеженій кількості звертань.

Комп’ютерні технології — необхідна умова формування сучасного іміджу бібліотеки.  На  даний момент в Балинському ВПУ-36 в бібліотеці  тільки один компьютер, який підключено до мережі  Інтернет.

Форма входа

Пошук

Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Наше опитування
Яка професія потрібна сьогодні селу?
Всього відповідей: 246

Новини ПедПРЕСА

Балин 
Copyright MyCorp © 2018 Створити безкоштовний сайт на uCoz